counter to blogger

2010. június 5., szombat

Árva vénlány projekt, 1. nap - Basel

Mint említettem, Dani 9 napra elutazott Cambridge-be, de nem az angliaiba, hanem az amerikaiba, Boston mellett. Tudjátok, ahonnan a butuska amerikai lány érkezett az Utas és holdvilág-ba. Én pedig nagyon tartok az egyedülléttől. Ez bizarr, mert Ciszjordániában meg Hegyi-Karabakhban nem féltem, és a szülészeti rémdrámákat is egész jól vettem, úgy látszik, nekem most ezzel van dolgom, és a sors rögtön adott is egy ilyen lehetőséget.

Az első nap már letelt! Találkoztam egy barátunkkal, aki a közelben lakik (adtam neki egy kulcsot, arra az esetre, ha szívrohammal feküdnék a padlón. Oké, ezt a témát befejeztem.) Innentől happy a történet: együtt piacoztunk a Basel negyedben. Piac persze nincs, sőt a Basel valójában egyetlen hangulatos tér, rengeteg kisbolttal, drága kézműves üzletekkel, galériával, a járdákon egybefüggő teraszok, ahol egész nap kávéznak, szusiznak, fagyiznak az itt élők, tudunk egy príma olasz étteremről is. Egy francia sajtboltban shoppingoltunk, ahol igazi minőségi sajtokat árultak, nagyon drágán persze, de fantasztikusan kedves kiszolgálással, Edith Piaf szólt a hangszóróból. Kaptunk rengeteg potya-kostolót a füstölt sonkákból, sajtokból, borokból és én egy nagy bókot is: végre nem svédnek, hanem svájcinak néztek, a Gruyere, Tilsiter és hasonlók iránti elkötelezettségem miatt:-). Éljenek a kemény, büdös sajtok! Persze nem távoztam üres kézzel, aztán még egy szintén francia cukrászdában nagyon jó kávés Ekler-fánkot is beszereztem. A további gasztronómiai ámokfutásnak csak a jóérzés szabott határt, színvonalas boltok lettek volna még a téren. Említettem már, hogy akinek van pénze, Tel-Avivban elég magas nívón tud lumpolni?

Sajnos fényképezőgép nem volt nálam, mert Veronika a hátamon utazott, és két csomag elég.

Képünk nem a cikk szereplőiről készült:-)

1 megjegyzés:

  1. Jóreggelt Árvalány! Itt 6 óra 30-van. A család mélyen alszik. De én tudtam, hogy érdemes lesz korán kelnem! De ilyen ínyenc útra nem számítottam!

    VálaszTörlés

Ha megjegyzést akarsz hagyni, akkor a legördülő menüből válaszd a "Névtelen/URL-cím" opciót, a "Név:" sorban add meg a becenevedet, az "URL:" sor maradjon üresen.