counter to blogger

2009. október 30., péntek

Csíkos Nagyi meghozta az őszt

A héten szalma vagyok, Dani Dagstuhlba utazott egy matematikai szemináriumra. Hogy hol van Dagstuhl? Németországban. Bővebben pedig úgy jutott el oda, hogy repült négy és fél órát Frankfurtig, onnan vonatozott négy órát, onnan buszozott másfél órát, ott az állomáson várta egy ember, aki bekötött szemmel odavezette az erdőn át… Romantikus kiskastély az Isten háta mögött, ahol semmi nem vonja el az okostojások figyelmét az előadásokról. A téma egyébként a korlátkielégítés, és Dani a hiperfavastagságról szóló új eredményét mutatta be. (Ezt azoknak, akik a munkájáról szoktak érdeklődni…:-)

Ezalatt Tel Avivba látogatott Csíkos Nagyi, azaz Veronika anyai nagymamája. (gy. k. az anyám). Ő az első vendégünk, és egyelőre nincs nagy tolongás... Azért jött, hogy lássa az unokáját és nekem segítsen, de Veronika annyira problémátlan baba, hogy egyszerűen nincs mit segíteni. Nekem viszont őrületes igényem van a kimozdulásra, és ebben nagy hasznomra volt.

Az akkói kiránduláson kívül (hamarosan!!!) strandoltunk egy nagyot. Felfedeztünk egy új partszakaszt, a „vallásos strandot”. Persze nem kell imádkozni, viszont férfiak és nők váltott napokon használhatják. Azért az ortodox asszonyok biztosra mennek és hosszú szoknyában, blúzban, kendőben mennek a vízbe. Szép, rendben tartott strand, hullámoktól védett öbölben, úszómesterrel, aki ugyan nem a fuldoklókat nézi, hanem a kabinossal backgammonozik, de összességében színvonalas hely.

Megnéztük a Rothschild sugárutat, tele Bauhaus épületekkel, és a Sheinkint, ami a progresszív divattervezők és trendi kávézók utcája, egy bioboltra is ráleltünk. Tegnap a Hayarkon Parkban jártunk, ahol láttunk búbosbankát!

Majd a kikötőben sétáltunk, ahol nincsenek hajók, ellenben a régi épületekből éttermeket, kávézókat és divatüzleteket alakítottak ki. Itt pontosan öt esküvői díszben fotózkodó ifjú párral találkoztunk.

Még el akartam csalni Csíkos Nagyit a Tel Aviv-i Művészeti Múzeumba, de szabotálta a kultúrprogramot. Büntiből vettem egy biciklit, ugyanolyat, mint az elődje. Egyre profibban alkudok, Veronika jelenléte is használt, így az új bicót sikerült olcsóbban megkapnom, mint a régit, pedig jobb zárat vettem hozzá. A bringa ezentúl feljön velünk a lakásba, bár ez sokat levon a komfortból, de nem tudunk havonta megengedni magunknak egy újat. Még egy sütit is ettünk az Idelson kávézóban, nagyon finom, töményen csokis torta volt. Csak a felét bírtam megenni, pedig ez ritkán fordul elő velem!

Az első kép Akkóban készült, ami az utolsó nyári napnak bizonyult. Azóta kitört a rossz idő, második napja zuhog az eső, beszorultunk a lakásba. Így legalább megírom Akkót…